loading...
کنکور آزمایشی
لیمویی بازدید : 46 شنبه 16 بهمن 1400 نظرات (0)

مواد تشکیل دهنده سایه
سایه یکی از لوازم آرایشی شیمیایی چشم است. مواد تشکیل دهنده سایه ، برای چشم بی خطر است. بهتر است در صورت وجود بیماری های چشمی و حساسیت به مواد آرایشی قبل از استفاده از سایه با پزشک خود مشورت کنید. سایه های چشم ، از سیلیکات منیزیم (talc) ، خرده های سنگ طلق ، mica ، sericite ، magnesium stearate ، رنگ‌دانه ها و مواد نگه‌دارنده تشکیل شده است.

انواع سایه چشم
سایه مات

پایه و اساس یک آرایش زیبا و جذاب با انتخاب یک سایه مات شروع می شود. سایه های مات درخششی ندارند و نور را منعکس نمی کنند و برای کانتورینگ مناسب هستند. سایه های مات بر روی رنگ سایه هایی که بعد از آن استفاده می کنیم تاثیر نمی گذارد ، به عنوان سایه پایه بسیار مناسب هستند.

سایه شاین

سایه شاین دار بسیار درخشان است و بین چین و چروک های پلک جمع نمی شود و ظاهری جذاب و زیبا به چشم می دهد همچنین رنگ های تیره شاین برای آرایش بسیار مناسب است.

سایه شاین
 

سایه نیمه مات

بین سایه مات و شاین قرار دارد. این سایه مناسب افرادی است که نمی خواهند سایه ای خیلی براق داشته باشند و از طرفی تمایلی به استفاده از سایه مات هم ندارند. سایه نیمه مات از نوع سایه کلاسیک بوده و نور را کمتر از سایه شاین منعکس می کند و مناسب تمام سنین و پوست های مختلف می باشد.

سایه متالیک

برای داشتن ظاهری طبیعی ، آرایشی موثر و دارای عمق استفاده از سایه متالیک پیشنهاد می شود. سایه های متالیک رنگ های نزدیک به فلز دارند و دارای رنگ هایی همچون نقره ای ، مسی ، طلایی و… می باشد.

سایه پودری

این نوع سایه برای اشخاصی که تجربه کافی آرایشی ندارند ، مناسب است. سایه های پودری یکی از رایج ترین انواع سایه های چشم است. این نوع سایه ها به شکل پالت های فشرده 2 یا 4 تایی و به شکل تک پیگمنت ساخته می شوند. سایه های پودری دارای انواع مات ، اکلیلی و براق هستند. سایه های پودری مات برای آرایش روز ، سایه ی اکلیلی برای آرایش های نمایشی ، مهمانی و جشن ها مناسب هستند. سایه براق برای آرایش های شبانه مناسب است.

سایه پودری
 

سایه کرمی

این نوع سایه ی چشم برای پوست های چرب مناسب نیست. این نوع سایه ها نسبت به سایه های دیگر براق تر می باشند. سایه های کرمی در ظرف های کاسه ای کوچک بسته بندی می شوند. می توانید چند رنگ سایه کرمی را باهم ترکیب کرده و یک رنگ سایه جذاب به وجود آورید. برای جلوگیری از ریخته شدن سایه هنگام آرایش ، از قلمو ای که سر بزرگ دارد استفاده کنید.

سایه مایع

بسته بندی این نوع سایه های چشم ، مانند بسته بندی برق لب و رژهای مایع است. این نوع سایه ها برای اشخاصی که تجربه ی کافی در آرایش چشم ندارند ، مناسب است. سایه های چشم مایع به صورت تکی و در رنگ های متنوع عرضه می شوند. برای آرایش چشم با این نوع سایه ها باید از براش مخصوص استفاده کرد. به علت سریع خشک شدن این نوع سایه ها ، برای کنترل بیشتر آرایش چشم بهتر است سرعت عمل داشته باشید.

سایه شل

این نوع سایه برای آرایش گران و اشخاص حرفه ای مناسب است. به علت از هم جدا بودن پودر سایه شل ، استفاده از این نوع سایه سخت است. این نوع سایه برای پوست های خشک مناسب نیست. سایه شل چین و چروک بر روی پوست چشم ایجاد می کند. قبل از استفاده از سایه شل ، ابتدا روی پلک چشم پرایمر بزنید. سپس سایهشل را با براش مخصوص به صورت ضربه ای روی پلک چشم بمالید. ابتدا می بایست براش را با آب یا اسپری آرایشی ، قطره چشم یا میکسینگ مدیوم مرطوب کنید.

سایه شل
 

سایه چشم مدادی

این نوع سایه برای آرایش های ساده مناسب است. سایه مدادی تنوع رنگی زیادی دارد. مدت ماندگاری سایه مدادی زیاد است.

سایه پخته شده

سایه ی چشم پخته شده ، یکی از پرطرفدارترین سایه های چشم است. به علت ترکیب شدن راحت سایه های چشمی پخته شده ، این نوع سایه ها برای آرایش های ترکیبی چشم مناسب می باشند. برای سایه های پررنگ می بایست قلمو را مرطوب و برای سایه های کم رنگ می بایست قلمو را خشک استفاده کنید.

انتخاب مناسب رنگ سایه با رنگ پوست
رنگ سایه بهتر است متناسب با رنگ پوست افراد انتخاب شود تا به چشم ها جذابیت و جلوه خاصی بدهد. در این بخش رنگ هایی که متناسب با رنگ پوست افراد می باشد ، پیشنهاد می شود.

پوست تیره: افرادی که پوست تیره ای دارند از سایه با تناژ روشن تری نسبت به رنگ پوست خود استفاده کنند ، همچنین استفاده از سایه طلایی و نقره ای نیز به این افراد پیشنهاد می شود.

پوست گندمی: برای افرادی که رنگ پوست گندمی دارند هیچ گونه محدودیتی در استفاده از رنگ ها ندارند و می توانند با توجه رنگ مو و یا سلیقه خود از تناژ های رنگی مختلف استفاده کنند.

منبع: بهترین برندهای سایه چشم

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 144
  • بازدید سال : 776
  • بازدید کلی : 2,450